דף הבית » מאמרים » מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ
חדשות האתר

מאמרים חדשים

מצגת הדרכה – אסטרטגיית מכירות

המצגת שלפניכם מציגה את הכלים, השיטות והתובנות הנדרשות לבניית אסטרטגיית מכירות מנצחת. נעמיק בתהליכי תכנון, ניהול והטמעה של מערכי מכירות אפקטיביים, תוך התמקדות בשיפור ביצועים,

קרא עוד »

הדרכות – ניהול זמן

ניהול זמן הוא אחד המיומנויות מערכות והמשפיעות ביותר על הצלחת המנהלים בארגון, ומנכ"לים בפרט. מתעדים משימות חשובות, לתועלת משימות חשובות משימות בצורה יעילה ולהביא ביעדים

קרא עוד »

פרק 4 – יצירת לידים למכירה

מבוא לידים (Leads) הם התחלה של כל תהליך מכירה מוצלח. לידים מייצגים לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצר או בשירות שלך. יצירת לידים היא קריטית משום

קרא עוד »
ארכיון
יומן
דצמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ

כל עסק ועוסק משלמים מיסים על הכנסותיהם.

שלושת הגופים אליהם משלמים מיסים בישראל הם:

  • מס הכנסה
  • ביטוח לאומי
  • מע"מ (מס ערך מוסף)

מדריך פתרונות אפקטיביים – להוצאות מוכרות לצורך מס ומע"מ – מנכ"ל נצל את הטבות המס שלך!!!

מה זה בעצם הוצאות מוכרות ולמה חשוב שתכיר את הנושא?

ההכנסה של עסק לתשלום מס היא סך הכנסות העסק בניכוי הוצאותיו שמהוות את רווחי העסק – זו בעצם ההכנסה החייבת לצורך מס.

אך לא כל ההוצאות מוכרות ע"י שרות המיסים כהוצאה לצורך החישוב הזה ולכן חשוב לדעת אילו הוצאות כן נחשבות הוצאות מוכרות כיוון שהן מפחיתות את ההכנסה החייבת ואת תשלומי המיסים שנגזרים ממנה.

חשוב שתכיר את הנושא בעצמך ולא תסמוך רק על רואה החשבון או מנהל החשבונות שלך כיוון שהם לא תמיד יודעים אילו הוצאות אתה מוציא ומה היקפן.

ההגדרה הפשוטה ביותר של הוצאה מוכרת היא כל הוצאה שמשמשת את העסק בייצור ההכנסה שלו.

לעסקים מסוימים הוצאות מסוימות יכולות להיחשב כהוצאות מוכרות בעוד שלאחרים לא, בהתאם לסוג הפעילות של העסק והתחום אליו משתייך, ולכן מומלץ לבחון הוצאות שונות בהתאם לכך.

יש גם הוצאות שנחשבות הוצאות מעורבות שכן חלקן משמש בייצור הכנסה (עסקיות) וחלקן הוצאות פרטיות (כגון רכב, טלפון נייד, נסיעות לחו"ל, מתנות, ביגוד – אלא אם מדובר בביגוד שניתן להשתמש בו רק צרכי עבודה כגון סרבל עבודה, גלימת עו"ד, אשל, כיבודים,  וכו'). על מנת שחלק מההוצאה המעורבת יהיה מוכר, נדרש שניתן לבצע הפרדה בין החלק העסקי לחלק הפרטי. במידה שלא ניתן לבצע הפרדה שכזו, כל ההוצאה לא תהיה מוכרת.

נקודה נוספת שחשוב לציין בהקשר זה היא לרשות המיסים קיימת האפשרות לא להכיר בחלק מההוצאות בטענה שהן מופרזות.

ההבדל בין הוצאה שוטפת לבין רכישת רכוש קבוע –  הוצאה שוטפת היא הוצאה לצורך התפעול השוטף של העסק (ניתן גם להגדיר כהוצאה לצורך שמירה על הקיים).

רכישת רכוש קבוע נחשבת כהשקעה והיא הוצאה שנועדה לשמש אותנו למשך תקופה ממושכת, למספר שנים לפחות, למשל : ריהוט וציוד משרדי, מחשבים ותוכנות, רכבים, מכשירי חשמל

ההכרה בהוצאה בגין הוצאות אלו תהיה באמצעות מנגנון שנקרא פחת. לכל סוג של רכוש קבוע אחוז פחת משלו. לדוגמא פחת על רהוט משרדי – 6%,  על מחשבים ותוכנות – 33%.

בטבלה שלהלן סוגי הוצאות עיקריות ומאפייני ההכרה בהן לצורך מס הכנסה ומע"מ

סוג ההוצאה אחוז הכרה לצורך מע"מהאם ההוצאה מוכרת לצורך מס
אחזקת משרד100%כן
שכירות משרד100%כן
משרדיות100%כן
טלפון100%כן
חשמל100%כן
אינטרנט100%כן
אחזקת מחשבים100%כן
קניות סחורה100%כן
אימון עסקי100%כן
ביקורת חשבונות100%כן
צילומים והדפסות100%כן
הובלות ומשלוחים100%כן
ייעוץ מקצועי100%כן
משפטיות100%כן
הנהלת חשבונות100%כן
השתלמות מקצועית100%כן
נסיעות במונית100%כן
ספרות מקצועית100%כן
פרסום100%כן
יחסי ציבור100%כן
אירוח אורח מחו"ל100%כן
משכורות לעובדים0%כן
ביטוח לעסק0%כן
אגרות ורישיונות0%כן
ארנונה0%כן
עמלות לבנקים0%כן
כיבוד לאורחים100%כן
כיבוד לעובדים0%חלקי – בדרך כלל 80%
נסיעות לחו"ל0%חלקי – בהתאם לתקנות ולתקרות שנקבעו
הוצאות רכבתלוי בסוג ההוצאהמותנה בזקיפת שווי שימוש
חניהבהתאם לשימושכן
טלפון נייד67%מותנה בזקיפת שווי שימוש
ביגוד מקצועיתלוי באופי העסק – יוכר רק אם הביגוד משמש רק לצורך העסק ולא ניתן לעשות בו שימוש פרטיתלוי בסוג העסק
ארוחות עסקיות – מסעדות ובתי קפה0% (אלא אם מדובר על אורח מחו"ל)לא
ביטוח בריאות0%לא
קנסות ודוחות חניה0%לא
הוצאות פרטיות0%לא

עבודה מהבית המשמש כמשרד

יש בעלי עסקים המנהלים את עסקם מהבית ולכן חלק מההוצאות של הבית יוכלו להירשם

כהוצאה מוכרת כיוון שחלק מהבית משמש גם כמשרד.

כמובן שכל ההוצאות של עסק רגיל כגון קניות, חומרי גלם, פרסום, נסיעות, ציוד ומיכון משרדי, ספרות מקצועית, אגרות ורישיונות, תוכנות מחשב המשמשות בעסק ועוד.

ניתן להתייחס להוצאות הבאות של הבית כהוצאות מוכרות:

ארנונה, חשמל,  הוצאות תקשורת כגון טלפון, ואינטרנט, ועד בית.

נהוג להכיר בהוצאות אלו בגובה החלק היחסי של גודל החדר המשמש כמשרד מסך גודל הבית.

חלופה פשוטה ומקובלת היא  הכרה בשיעור של 25% מהוצאות אלו.

הוצאות נוספות שניתן להכיר בהן לפי אותו עקרון של חלק המשרד מתוך הבית : אחזקת המשרד, הוצ' מימון בגין משכנתא לרכישת הבית, הוצאות פחת בגין רכישת ריהוט וציוד.

מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו ייעוץ מקצועי או מתן חוות דעת אישית או מקצועית

תוכן עניינים

לכבוד לקוחותינו ושותפינו העסקיים היקרים,

שנה חדשה עומדת בפתח, ואנו בחברת SalesPro רוצים לברך אתכם בברכת שנה טובה ומתוקה, שנה של שגשוג והצלחה בכל מעשיכם.

במבט לאחור על השנה החולפת, אנו מתמלאים גאווה על השותפות שלנו איתכם, שהביאה להצלחות ולשיפור מתמיד בניהול המכירות ובתוצאות העסקיות. השנה הקרובה מביאה עמה הזדמנויות חדשות ואתגרים מרגשים, ואנו בטוחים שביחד נוכל למקסם את הפוטנציאל ולהשיג יעדים חדשים.

מאחלים לכם שנה של צמיחה עסקית, פריצת דרך במכירות, והגשמת מטרות. שתהיה זו שנה בה נמשיך לפתח אסטרטגיות מכירה מנצחות, להוביל את השוק ולהיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים.

בשם צוות SalesPro, אנו מאחלים לכם ולבני משפחותיכם בריאות, אושר, ושפע של הצלחות אישיות ומקצועיות. תודה לכם על האמון והשותפות, ומצפים לעוד שנה של שיתוף פעולה פורה והצלחה משותפת.

שנה טובה ומתוקה!

בברכה,
צוות SalesPro