דף הבית » מאמרים » שנה חדשה, זמן מצוין לתכנון המכירות ברשת
חדשות האתר

מאמרים חדשים

הגדרת תפקיד מנהל מכירות

מבוא מנהל מכירות הוא תפקיד מפתח בכל ארגון השואף להגדיל את הכנסותיו ולשפר את נתח השוק שלו. מנהל המכירות אחראי על ניהול צוות המכירות, פיתוח

קרא עוד »

לגרום לדברים לקרות – דיוויד אלן

"לגרום לדברים לקרות" מאת דייוויד אלן הספר "לגרום לדברים לקרות" (Getting Things Done) מאת דייוויד אלן הוא אחד מספרי הניהול העצמי והפרודוקטיביות המובילים בעולם. הספר

קרא עוד »
ארכיון
ספטמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

שנה חדשה, זמן מצוין לתכנון המכירות ברשת

החגים הם תקופה חשובה למוכרים ברשת, לסיילים ולמבצעים מיוחדים. זה הזמן לתכנן מראש את המכירה באתרי הסחר מחו"ל.

מאמר מאת: לירן וויס.
 
​​​​מוכרים רבים ברשת חווים גלי קניות תלויי תאריכים ואירועים. 
מי שמוכר ב-eBay, E​tsy וAmazon מודע לכך שעליו להכין מלאי גדול של מוצרים לקראת חגיגות הסיילים שמתחילות באזור נובמבר וממשיכות עד ינואר.

ההכנות מתחילות עכשיו, לקראת חגי תשרי. אז נציע למכירה מוצרים מארץ הקודש, יודאיקה וכו'. 
לאחר מכן נתכונן לחג ה Halloween – שהוא זמן מצוין למכירת דלועים ופריטים אחרים הקשורים לחג, משם ל – black Friday  שמהווה את יריית הפתיחה לחגיגות מבצעי סוף השנה האזרחית.

חשוב להבין שבתקופות כאלה הקניות גוברות ולכן גם אם המוצרים שלנו אינם מתאימים לחג עצמו ה-SALE שלנו יוכל להיות מותאם בהחלט!  כך למשל נוכל לתת 20% הנחה לכבוד חג המולד.

פיתחו יומן, כן, יומן 

שווה לפתוח יומנים ולסקור את כל החגים לאורך השנה כולה על מנת להתכונן אליהם נכון, הן ברמת המלאים והן ברמת ההכנות לפרסום הממומן.

כמו כן יש להתכונן לעונות השנה – יש מוצרים לקיץ ויש של חורף. נרצה לקדם כל מוצר בעונה הנכונה.
שווה גם לבדוק האם יש אירועי ספורט משמעותיים בקרוב ולמצוא מוצרים הקשורים לתחום. כדאי גם לבדוק אם יש אירועים פוליטיים בקרוב ולמצוא מוצרים הקשורים לתחום.

רק אז, לאחר שנהיה ערוכים לשנה החדשה, תוך ציון ימי מפתח אצלנו ביומן – נשאיר לנו מקום לספונטניות.

ספונטני, רגיש ומוכן להתחלה חדשה

  • הספונטניות יכולה להגיע בכמה מישורים – הזדמנויות עסקיות שצצות במהלך השנה:
  • ספק שתקוע עם מלאי, מציע לנו לרכוש אותו במחיר נמוך מאוד.
  • כניסה לזירת מסחר חדשה (יכול להיות מתוכנן ולא ספונטני). 
  • אירוע כח עליון – מוכרים רבים מרגישים גידול במכירות לקראת סופות הוריקן – בעיקר אם אתם מוכרים ציוד עזר וציוד סמי- רפואי. 
  • גם בתקופות מיתון – הלקוחות פונים לאינטרנט על מנת למצוא פריטים במחיר זול יותר מהמחיר בחנויות הפיזיות. 
  • מלאי איטי – ישנם פריטים שמפסיקים להיות פופולאריים בחנות במהלך השנה, אם זה בגלל עונתיות ואם מכיוון שהקהל שבע מהם (למשל ספינרים)- במצב כזה יש לקחת החלטה האם שווה לנסות ולהפטר מהמלאי הזה בדרכים יצירתיות – להוסיף את הפריט כבונוס על קניית פריט אחר, להציע את הפריט במחיר מפתה לשלישיות או רביעיות או שפשוט לעשות על אותו מוצר סייל משמעותי. עצם עשיית הסייל תביא לחנות שלנו לקוחות ואז ננסה לנתב את התנועה למוצרים נוספים. 

סיכום, ​צידה לדרך

הטיפ שלי הוא לבנות תכנית אירועים שנתית, להדפיס אותה ולתזכר את עצמנו ביומן לקראת כל אירוע. כאשר יש לכם שלד של אירועי מכירה ברמה השנתית, תוכלו להתפנות לתכנן את הפיתוח העסקי הבא שלכם. 

גם באינטרנט, כמו בכל עסק, יש לצפות לגידול שנתי בהכנסות, כך שאם אתם רואים שאין לכם עליה בהכנסות – עליכם לבחון כניסה למוצרים חדשים, נישות נוספות או ערוצי מכירה חדשים.

במקביל, עליכם לבדוק התייעלות עסקית – חיסכון בחומרי אריזה, שיטות שילוח מתקדמות ומציאת ספקים שמאפשרים לכם שולי רווח נאים.

קחו לכם שעה עם עצמכם, סדרו תאריכים, סדרו מקום להפתעות, תכננו צפי הכנסות לשנה הבאה.

מאמר מאת: לירן וייס, מרצה לאי.ביי ואטסי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.​

תוכן עניינים