דף הבית » מאמרים » ניהול דף פייסבוק עסקי
חדשות האתר

מאמרים חדשים

הגדרת תפקיד מנהל מכירות

מבוא מנהל מכירות הוא תפקיד מפתח בכל ארגון השואף להגדיל את הכנסותיו ולשפר את נתח השוק שלו. מנהל המכירות אחראי על ניהול צוות המכירות, פיתוח

קרא עוד »

לגרום לדברים לקרות – דיוויד אלן

"לגרום לדברים לקרות" מאת דייוויד אלן הספר "לגרום לדברים לקרות" (Getting Things Done) מאת דייוויד אלן הוא אחד מספרי הניהול העצמי והפרודוקטיביות המובילים בעולם. הספר

קרא עוד »
ארכיון
ספטמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

ניהול דף פייסבוק עסקי

​​​​לפתוח דף מקצועי לעסק זה קל. להצליח לנהל אותו עם תכנים מעניינים על בסיס קבוע, זה כבר אתגר. פיתחתי שיטה הכוללת תכנון ותבניות לתוכן, באמצעותה יכול כל בעל עסק ליצור אזור מקצועי בפייסבוק אשר מי שנחשף אליו יתרשם מאיתנו כאנשי מקצוע רציניים, מקצועיים וללא ספק יבחר בנו להתקשרות.

למה אנשים גולשים בפייסבוק?

דפי פייסבוק אשר עיקרם ניסיון מכירה/ פרסומות/ לוח מודעות, לא ייצרו עניין לגולשים.
גולשים לא מגיעים לפייסבוק כדי לראות פרסומות של עסקים וגם לא כדי שינסו למכור להם.
אז למה אנשים נמצאים בפייסבוק?
לטובת מידע שמעניין אותם, להנאה ולפנאי .  הם רוצים להשתעשע ולצחוק. מציצנות וסקרנות מניעים את הגולשים, הם רוצים להיות כוכבים (קצת יותר ממה שהם היו עד היום) ולהרגיש יחד, כי כולם נמצאים שם. אנחנו פוגשים אותם כשהם קצת בורחים מהחיים שלהם.
עכשיו כשהבנו את הסיבות לגלישה, עלינו ליצור תוכן שיענה על הצורך הזה ויהווה בסיס למערכת היחסים עם לקוחות קיימים וחדשים.

הכול מתחיל בתכנון

ניהול דף הפייסבוק מתוכנן בראיה חודשית, טוב מכמה סיבות:

  • יעילות הזמן – לכתוב פוסט ולהכין פוסטים לחודש שלם, לוקח כמעט אותו הזמן.
  • התעסקות יתר – לאחר הכנת תכנים לחודש, נתזמן את כל התכנים לכל החודש בדף המקצועי ולא נהיה מוטרדים על בסיס קבוע.
  • תכנון מאפשר היערכות מראש למועדים צפויים: תחילה עלינו לקבוע את התדירות והתזמון בהם נרצה לפעול, באלו ימים ושעות נעלה פוסט לדף. המינון המומלץ – 3 פעמים בשבוע, השעה הנכונה: תלויה בקהל היעד (אמהות מניקות יאהבו פוסט שעולה ב-2 לפנות בוקר ובני נוער בחופש הגדול יעדיפו פוסט ב-2 בצהריים). אם טרם ידועה השעה הנכונה, אני מציעה את 7:00 בבוקר ובהמשך לעקוב וללמוד מהסטטיסטיקות של הדף מהי השעה המיטבית עבור הדף שלכם.

ניהול התוכן בדף הפייסבוק באופן שיענה על הצורך של הגולשים

  • פתיחת לוח השנה של החודש עבורו אנו עומדים ליצור תוכן, נבחן מועדים מיוחדים – חגים, תעניות וכו'. 
  • פתיחת לוח ימים מיוחדים בשנה (ניתן למצוא בגוגל) – בחירת ימים רלוונטיים לעסק (לדוגמא: יום הכפתורים למעצבי אופנה, יופ הפאי הבינלאומי לקונדיטוריות וכו').
  • כתיבת התוכן תהיה תמיד בליווי תמונה או סרטון.

תבניות התוכן להצלחה בדף פייסבוק מקצועי​

נעלה תכנים באופן קבוע – בימי ראשון, שלישי וחמישי (כדוגמא).
  1. ​ביום ראשון – תבנית מידע: פינה קבועה עם שם קבוע (לדוגמא – 'פניני מידע', יכול להיות שם טוב לפינה עבור העוסקים בתכשיטים, 'מידע לדרך', יכול להיות שם עבור מורי דרך וכו'). אם לא נצליח למצוא שם המקשר לעיסוק, כדאי לקרוא לזה – 'טוב לדעת'. ננסח 4 עובדות קצרות מתחום העיסוק שלנו: למשל, חנות פרחים כדוגמא – "פרחי מידע – פרחי החרצית שעומדים לנבול, יפרחו לעוד מספר ימים באם נחתוך להם את הגבעול ונניח אותם במים רותחים", (בתוספת תמונה של חרציות או וידאו של התהליך). ניצור 4 עובדות אותן נציג על בסיס שבועי ביום קבוע ("הפרח שפורח זמן ארוך ביותר באגרטל", "הפרח היקר בעולם" וכו').
  2. ​ביום שני – תבנית אינטראקציה: הגולשים מגיעים לפייסבוק להיות חלק ממשהו ולהרגיש יחד, התבנית הזו עונה על צורך. קיימות תבניות רבות ליצירת פעילות עם גולשים:
    תבנית 'כמה' – כמה יש? כמה שוקל?  (כמה זמן ייקח לשער להיפתח? כמה צ'יפסים יש בצלחת?)
    תבנית 'איזה היית בוחר/ת' – נציג שתי תמונות עם שאלה (שני זרי פרחים מהחנות ונשאל, איזה זר היית רוצה לקבל לסופ"ש או ביום האם – איזה זר היית בוחרת לאמא שלך וכו'). 
    תבנית 'נכון או לא נכון' – העלאת נושא כעובדה, עם השאלה – נכון או לא נכון? (דוגמא – מנעולן – ניתן לשים מנעול על דלת של ממד).
    תבנית 'משלימים את המשפט' – נתחיל משפט ונאפשר לגולשים לסיימו. (דוגמא,​ ספא – לבלות עם החברה הכי טובה שלי יום בספא בשבילי זה____________). 
    לכול שבוע נייצר אינטראקציה אחת, נכין סה"כ 4 לחודש.
  3. ביום שלישי – יח"צ/ שת"פ/ פרגון: 
    'תבנית יח"צ' – לפחות אחת לחודש ניצור פוסט שמביע הוקרת תודה מלקוחות (תמונה של הכלה עם התכשיט שעיצבנו – "גאים שהעיצובים שלנו מלווים אתכם ברגעים החשובים בחיים" או "מרגש לראות את משפחת כהן בערב משפחתי בסלון החדש") תמונה או מכתב תודה או הודעת טקסט (בכפוף לאישור הלקוחות).
    'תבנית שת"פ' – תוכן שבעל עסק אחר מכין עבור הגולשים שלנו באופן אקטואלי או מעשיר. (לדוגמא – מעצבת אופנה תציג תוכן שנכתב ע"י מכבסה ועוסק בהורדת כתמים הרלוונטיים לחג הקרוב – יין, סלק וכו'. פיצריה יכולה להציג אתגר קיפולי נייר (ע"י אמנית מהתחום) ולהציג אתגר קיפול לקרטון הפיצה וכו').
    ​'תבנית פרגון' – פוסט המפרגן לאחר תמיד יראה טוב בפייסבוק, נפרגן לספקים, ללקוחות ולעובדים. לדוגמא – הגיע טכנאי המזגנים אלינו, נצטלם איתו ונודה – תודה לדודו מזגנים שהביא אותנו מחום לקור נעים במהירות. שרית מנהלת התפעול שלנו חוגגת שנתיים איתנו, מזל שלנו וכו'. ​

את התכנים מכינים מראש ומתזמנים אותם בדף המקצועי לכל החודש, ואז, פונים להתעסק בעבודה האמיתית שלנו,​ בידיעה שהפייסבוק שלנו טוב ללקוחות ומציג אותנו מיטבית.
 
מאמר מאת: יעל אנגלר, מרצה לשיווק דיגיטלי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.salespro.co.il/wp-content/uploads/2024/08/כלים-וטכניקות-לחיזוי-מכירות.png
כלים וטכניקות לחיזוי מכירות

חיזוי מכירות הוא תהליך קריטי בניהול עסקי, ומשתמשים בו כדי לתכנן ולצפות את הביקוש למוצרים או לשירותים...

https://www.salespro.co.il/wp-content/uploads/2024/08/חיזוי-מכירות-באסטרטגיות-ניהול-מכירות-אפקטיביות-חלק-2.png
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 2

חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...

https://www.salespro.co.il/wp-content/uploads/2024/08/חיזוי-מכירות-באסטרטגיות-ניהול-מכירות-אפקטיביות-חלק-1.png
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 1

חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...

https://www.salespro.co.il/wp-content/uploads/2024/08/מידת-הצלחת-לקוח.png
הצלחת לקוח (Customer Success)

מהי הצלחת לקוח? הצלחת לקוח היא גישה עסקית המתמקדת בהבטחת השגת הלקוחות את התוצאות הרצויות באמצעות מוצרים...

https://www.salespro.co.il/wp-content/uploads/2024/08/שמירה-על-איזון-בין-עבודה-לחיים-אישיים.png
שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים

שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים היא קריטית לבריאות הנפשית והפיזית של העובדים, כמו גם לפרודוקטיביות...

תוכן עניינים